CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الجمعة، 27 فبراير 2009

وحشتوووووووووونى جداااااااااااً..

إخواتى المدونين..أسعد الله صباحكم بكل الخير..بس والله احنا مش الصبح..تقدروا تقولوا الواحده بعد الضهر بس فى ناس بقى دى عندها صباح الخير..



اخر بوست كتبته كان عن فلسطين وكتير ناقشنا القضيه الفلسطينيه وعرفنا من هم المتعدى والخارق لحقوق الانسان..


هل الكيان الصهيونى..هل حركة حماس..هل السبب هو العراك مابين حركة حماس وحركة فتح..؟


فى النهايه..النصر قادم ودى الحياه وكل شئ مكتوب لينا فى الدنيا دى هنشوفه لكن اللى متأكدين منه فعلاً ان الظلم والفساد والانتهاك عمره ما بيعيش..وعمر ما كانت الحاجات دى بتمثل القوه..واذا كانوا فاكرين ان ده عنصر القوه يبقى سورى هما عالم متخلفين نفسيا وعقلياً..


غيابى الفتره اللى فاتت..واللى المدونين بيتسائلوا عنه هو ان من بعد الحدث ده وانا مصابه بصدمه وتكاد نفسيتى كانت مدمره..


ومكنتش عارفه اكتب ايه وللا ايه من بعد الاحداث الجاريه فى غزه..ولو فضلت على الحال ده مش هدون خالص وهفضل ادخل كل يوم اتفرج على المدونه وخلاص..علشان انا لما بفتح فى الموضوع ده محدش بيعرف يسدنى..



المهم ..
اليوم انا بعلن عن حاجتين..يهمنى جدا جدا ان كل المدونين يزورونى فى اللى هعلن عنه ده..


اولاً انا عملت مدونه جديده للطبخ..او بمعنى افضل..للعلوم الغذائيه بشكل متسع شويه..


يعنى مش هتكلم عن الاكلات وبس..لأ..انا هتكلم عن كل شئ خاص بالاكل وايه هو الغذاء الصحى والمناسب..


وايه الاكلات اللى تنفع للمرضى وللسمنه والنحافه والاطفال والى أخره..وهوضح تأثر الاكلات على بعضها بيكون عامل ازاى..كل حاجه انتوا تتخيلوها ان شاء الله هتكون موجوده..


وده لينك المدونه.My Kitchen




ثانياً..وده الأهم..انا عملت منتدى..اكيد اغلبكم عارف يعنى ايه منتدى..هو يعتبر خاص بكل المجالات..وهتلاقوا مشاركات كتيره جوه تهمكم وتهم كل الاعمار وكل الأجناس..فيه ادب وفن وشعر وقصص ونقاش وحاجات خاصه بآدم وحواء..فيه أطفال فيه صور..فيه اسلاميات..يعنى لما تزوروه هتعرفوا اكتر انا بتكلم عن ايه..وعشمى فيكم تساعدونى فى نشر المنتدى ده..والله المعين..
وانا شاكره ليكم جداً جداً..واسفه عن غيابى..

26 التعليقات:

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم / أشكرك أختى مياده على مرورك الكريم ، بارك الله فيكى وفى مدونتك ، ولكن لا تدعى الحزن يوقفك عن جهادك فى مدونتك بيدك وقولك وقلبك كلنا ألم وأسف ولكن لعل ما ندونه يكون لنا شفاعة ومغفرة على ما قصرنا فى حق ديننا وأمتنا ، وفقك الله وتقبل منك ، ونشكرك على المدونه الجديده والمنتدى وبإذن الله أتابع أعمالك . فى حفظ الله وأمنه .

YaQeeN يقول...

ربنا يخليكى يا نغم..قد ايه كلامك مريح للنفس..

الانسان احيانا مبيقدرش يتحكم فى مشاعره تجاهاى خبر اى اى حزن بيمر بيه..وكتير فى ناس مبتقدرش تتحكم حتى فى نفسها نتيجه هذا الشعور..

نسأل من الله تعالى بالنصر القريب..

أشكرك نغم لزيارة مدونتى السريعه..
واتمنى تنورينى دايما..

حسن حنفى يقول...

معلش متأخر شويه

بس لسه داخل نت حالا

بما اني مش من شباب الجامعه

فانا هنشر ان شاء الله

هههههههههههههه

اتمني ان حضرتك تكوني بخير

دعوات حضرتك

حسن حنفى يقول...

المنتدي مش راضي يفتح عندي :(

مـجـنـووون يقول...

الف مبروك علي المدونة والمنتدي الجديد

سؤال مش أسرار الأكل عامله زي الأسرار الحربية ؟هههههههه

تقبلي مروري
مجنووون

YaQeeN يقول...

حسن حنفى..
نورتنى يا حسن النهارده..وانت مش إتأخرت ولا حاجه..انت عمرك ما اتاخرت انا اللى دايما بفلت ههههههه..

انا بطلب منكم يا جماعه انكم لو قدرتوا تشتركوا كمان يبقى جميل جدا..المنتدى مفيد يا حسن ومش شرط لشباب الجامعات يعنى..وبمناسبة العطل انا هشوف ايه المشكله..

YaQeeN يقول...

مجنوووون..
نورت المدونه اولا..
تانى حاجه وردا على سؤالك هو فعلا اسرار الأكل عامله زى الاسرار الحربيه بالظبط بل ابشع ههههههههه..
يعنى ممكن كتير يتعلموا يطبخوا..بس مش كله يقدر يطبخ اكل حلو وصحى وزى مابيقولوا فيه نفس..

نورت يا مجنون..

Abd-Alrahman يقول...

اهلا بيكي يا ميادة
شكرا علي زيارتك الجميلة
وعلي سؤالك عني الاجمل

انا والله مشغول لدرجةو كبيرة جدا
مش عارف اكتب اي حاجة جديدة
والله جيت عندك بالعافية

بداية جميلة
منتدي ومدونة تانية

ربنا يوفقك انا كمان عندي منتدي اسمه بيتك ع النت

ربنا معاكي
معلش اعذريني ع التاخير

واياكي نفسيتك تدمر عشان
كدة بيخلي الواحد يتاخر وكل حياته بتبوظ


ربنا معاكي

عبدالرحمن

د. مونى يقول...

ازيك يا حميل؟
وحشتينى جداااا
ومدونتك كمان اكتر
حبيت اسلم بس واقوللك انى جيت

YaQeeN يقول...

Abd-Alrahman


منور والله يا عبد الرحمن..
اسعدتنى كتير بزيارتك دى..وانا مقدره مشغولياتك اكيد الكليه واخده كل وقتك..
اهم شئ ييجى بفايده وتكون بتستغل الوقت فعلا فى المفيد..ويخلصك من التعب ده بقى..

ربنا معاك ويقويك وانا هزورك على المنتدى..

ســـهــــر يقول...

الف حمد الله على سلامتك
واكيد هزورك فى المنتدى والمدونة الجديدة
بس لينك المنتدى مفتحش معايا مش عارفة المشكلة من عندى ولا اية هحاول تانى
وربنا يوفقك يا جميلة يارب

حسن حنفى يقول...

المنتدي لغايه دلوقتي برضه مش راضي يفتح :(

....

علي العموم حضرتك عامله ايه مش كتبتي من زمان ؟\

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

مياده
وحشتيييني اوي انتي كمان سامحيني انا مقرتش البوست عشان عندي درس وهقوم علي طول بس انا دخلت اشوف مدونتك واقرا شويه من كلامك لانك وحشتيني
يارب تكوني بخير

ندا منير يقول...

تمام قوى يا قمر تصدقى لسة شايفة الكلام دا انهاردة

بس انتى فين غايبة عن مدونتك هان ليه

ابقى طمنينى

YaQeeN يقول...

وحشتووووووووووونى..جدا جدا..
حسن،ندا،شيتوس،سهر..
بجد وحشتونى..

متشكره ليكم جدا انكم بتسألوا عليا والله الدنيا لسه بخير..
انا اسفه جدا جدا الظروف كتير الانسان مبيقدرش يتحكم فيها علشان كده مدخلتش الايام اللى فاتت..بسبب الامتحانات..
ادعولى علشان انا قرفت عااااااااااا..

واكيد انتوا كمان مضغوطين من الامتحانات زييى ربنا يعينكم ويقويكم ويوفقكم ان شاء الله..

وهرجع تانى اذا ربنا اذنلى بالعمر..واكيد الاجازه هتكون احلى معاكم..

وصباح الخير..

قلب ارهقته الاحلام يقول...

حمد الله ع السلامة ياقمررر

ونورتي التدوين من تاني تاني :))

والف مبرووك علي مدونه المممم والمنتدي

يامظبطانا أنتي ^^

دمتي بألف خيررر يارب

قلم رصاص يقول...

حمدلله على سلامة حضرتك

وعودا حميدا الى عالم التدوين

لكن بخصوص المنتدى فتأكدي حضرتك من اللينك لأنه لايعمل

ممكن يكون فيه حرف ناقص ولا حاجة

انسخيه من جديد تفضلي بوضعه في تحديث للبوست وان شاء الله نزوره ونسجل فيه وننشره كمان

اي خدمة لاهل المنصورة

دمتم في حفظ الله

YaQeeN يقول...

قلب رهيف..

انتى تأمرى يا حبيبتى كل طلباتك مجابه..
هااااااااا عاوزه تاكلى ايه بكره على الغدا..

نورتينى يا رهيفه انتى هههههههه..

YaQeeN يقول...

قلم رصاص..
انا ظبطت اللينك..فعلا انا مكنتش واخده بالى..اشكرك جدا لتنبيهك..
وبصراحه ده يدل على ان محدش فكر يدخل على اللينك اساسا والا لاحظوا وقالولى..

اشكرك جدا وارجو تزورنى فعلا على المنتدى..لانى بحاجه للنشر..

أمل فتحى عزت يقول...

السلام عليكم
ابنتى الغالية .. ميادة
كيف حالك نورتى المدونات
انا لم اترك التدوين بالكلية ولكن مدونة نون وما بها موضوعات هامة شغلتنى عن التدوين فى مدونتى هذه التى كرست لها أغلب أعمالى السابقة وأرجومنك ان تتابعينا على نون وسوف أعلق لك منها .
مع خالص تحياتى

عبدالرحمن الشافعي يقول...

إزيك يا ميادة ,,,
يارب تكوني بخير
أنا جاي أطمن بس
يارب تكوني بخير

دعواتك ليا

hasona يقول...

السلام عليكم

فكرتك جميلة

لكنك تركت هنا من فترة كبيرة
وأهتميت بالمدونة الاخري والمنتدي

هل ما زلت لا تجدي ما تخطينه هنا؟؟

YaQeeN يقول...

عبد الرحمن..
انا كويسه وبخير..
اهم شئ بس تطمننا عليك..
وعلطول انا هبقى كويسه..

YaQeeN يقول...

hasona ..

اهلا بيك فى المدونه..اشكرك..
لا طبعا فى حاجات كتيره انا عاوزه اتكلم فيها فى المدونه بتاعتى ومتنساش ان هى بدايتى واستحاله انشغل عنها باى تدوينه تانيه..

لكن الموضوع ده بالذات انا عاوزه انشره ومش شايفه اقبال..فمنتظره شويه كده اكون حققت هدف..
وانزل بوست جديد يعجبكم ان شاء الله..

بالحق يا حسونه باجى ازورك مبلقيش ملف تعريف ليك وبالتالى مش بقدر اوصل لمدونتك..
والموضوع ده اتكرر اكتر من مره..ياريتك تشوف فى ايه..

ونورتنى..

hasona يقول...

السلام عليكم

الاستاذة(miada ref3at) صاحبة مدونة / حبيبة الرحمن

ردا علي طلبك الكريم وملاحظتك

حبيت أنوه أني لست مدون ولا أملك مدونة
لكني أحب القراءة
لذلك أتابع القراءة الحية (المدونات ) من آن لأخر
واذا حبيت أن أضيف تعليق-أكتب اميلي(علي جوجل) واكتب ما يجول بخاطري وأرسله

والمفاجأة أني ما أعرفش مين حسونة اللي بيظهر ده-لأن أسمي محمد
احتمال أكبر انه عيب من الموقع نفسه
مع ذلك وجدت انها لن تفرق كثيرا

تحت أي أسم
،،،
شكرا لك كتير
لكن علي الاقل عرفت انك زورتيني وانا ماكنتش موجود-الباب مفتوح دائما

المحاولة لا تندرج تحت جناحي النجاح أو الفشل -لكنها تعني الاصرار والامل

بصراحة مافيش وقت لأكون صاحب مدونة ودي مسئولية كبيرة

وفي نفس الوقت مش أحب أنافق أحدا أو حد يجاملني أو يهاجمني والتاجات اللي رايحة جاية دي -

ما أقوله من القلب الي القلب

وسأُتابع قدر الامكان

بأعتبر نفسي عابر سبيل



تحياتي لك وشكرا

هذه رسالة مسجلة
هذا تعليق مكرر

YaQeaN يقول...

اشكرك جداً يا محمد..
انت نورتنى وانا احترم صراحتك..

والمدونه مفتوحه ليك فى اى وقت ..
بس صدقنى مش كل المدونات بتحمل النفاق فى الردود او الموضوعات..

وبمناسبة الاسم ممكن تدخل ملف تعريفك فى جوجل..اكيد فى خطأ..
وربنا يصلح الاحوال..
اشكرك مره تانيه..