CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأحد، 10 أكتوبر 2010

همممممممم بقيت من العالم الفاضيه..


من الآن وصاعداً انا بقيت من العالم الفاضيه...مممممممممم ده ازاى ده..

منا هقولكم اهو..
اصل انا عقبال كل اللى لسه متخرجوش الحمد لله اتخرجت.. وكنت بقول وااااااااااأسفااااااااااااه.. هتخرج امتى بقى زهقت..
وكل يوم خروج॥وكل يوم شغل.. وطلبات وزهق..
اما الآن..
فأنا بقيت فاضيه..لالالالالالالالالا بقيت عاطله هههههههههههههه..
حاجه Very Nice..

مش قادره اوصفلكم مدى سعادتى اد ايه انى فعلا خلاص خلصت..
احساس لا يوصف..
انك تصحى من النوم كده تفتكر ان انت عاطل فعلا ومش وراك اى حاجه غير شغل البيت والنت والتليفزيون.. لا خروج بعد اليوم..
حد جرب الاحساس الفظيييييييييييييع ده..


ليا صحاب كتير بيحبطونى..بيقولولى لما تقعدى شويه هتزهقى..وهتتمنى ايام الكليه ترجع تانى..
بس انا خلاص رميت طوبتها مش عاوزه كليات تانى..كنا بنعمل مجهود لا نحسد عليه..
يعنى الكليه مش عملية اننا نروح نقعد شويه مع صحابنا الاقرباء ونمشى والايام حلوه وجميله..

هو اه كان فى كده..بس قصادهم 10 اضعاف حرق دم من الدكاتره والامتحانات وتراكم الشغل الخارج عن ارادتنا والخرافى اللى كنا بنبذله..مكناش فاضيين نبص ورانا اساسا..
يعنى العمليه كانت غير نسبيه بالمره..
يبقى ليا حق انى اتشرف بانى عاطله ولا لاه..ههههههههههههههه..

حد يقولى بقى جربتوا الاحساس الفظيع ده..
وهل انتهى فى وقت معين وحسيتوا بالملل..ولا لسه زييى كده..ولا انا بيتهيألى ولا ايه..!!!!!!!!!!

اشوفكم قريب بموضوع جديد وان شاء الله مش اغيب تانى بما اننا فضينا خلاص..

10 التعليقات:

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أولا ألف مبروك التخرج

ثانيا أنا جربت الاحساس ده من أربع سنين فاتو :)

أكيد مش عايزه أرجع الكلية تانى :) بس الفراغ غير مطلوب وبعد فتره ستشعرى بالملل بدون هدف علمى أو عملى أو خيرى .

ربنا يقدرلك كل الخير .

خالص تهانيا وتحياتى .

safa7_karmooz يقول...

مبروووك التخرجج

Abd-Alrahman يقول...

بداية مبروك التخرج
وبعدين كلنا بنقول كدة
وكلنا بنتمني دة ومستنينه بفارغ الصبر
ف انتي دلوقتي وصلتي وحققتي امنية ناس كتير
يلا بقي بعد م ترتاحي عايزين نشوف استغلال الفراغ بتاعك
في نشاط جميل

لانك انت جميل

ومستنين اطلاتك الي بتنور الدنيا كلها

ربنا معاكي

تحياتي
الصيدلي المطحون

Lady E يقول...

ويلكم باك يا بنوتة انا بصيت في الأرشيف ولقيت ان ده اول موضوع ليكي في 2010 ويارب تفضلي منورانا على طول

انا زيك كنت زميلة في جامعة المنصورة وخريج الجامعة دي مبيتمناش يرجع الكلية تاني ابدااااا من كلاكيع الدكاترة اللي طلعوها علينا وانا لسه متخرجة السنة دي برضه بس لأني درست لغة فلازم اراجع عليها كل فترة وبحاول اخد كورسات كمان أما عن الأجازة فما أحلى الأنتخة :) وأنا من رأيك برضه بس برضه ده ميمنعش اني بقرأ وبدخل عالنت وبكتب وطبعا كده احسن بكتير من أيام الجامعة

وداد يقول...

مبروك التخرج

وان شاء الله تلاقي إللي يشغل وقتك

اكيد النت هيقوم بدوره معاكِ

انا لو من خمس سنين تقريبا كنت بارعة في النت كنت فكرت اني مشتغلش

لكن قدر الله وما شاء فعل

ربنا يوفقك حبيبتي

YaQeeN يقول...

حياتى نغم..
انا عارفه دمى تقيل لانى اتاخرت جدا علشان ارد على الرساله دى..بجد انا مقصره جدا..ولكن الظروف اللى بتحاوط الانسان من كل الجوانب..وجه الوقت اللى ابقى فيه معاكم ولو شويه صغيرين..

انا طبعا معاكى فى كلامك..الفراغ غير مطلوب..والقعده كده من غير اى حاجه تشغل وقت الواحد بتبقى دمها تقيل ومش حلوه..
علشان كده قررت احقق حاجات كنت بتمناها بس داخل البيت برده ههههههههههههه..زى المطبخ مثلا..او الاشغال اليدويه..

ربنا معانا ومعاكى يارب وابقى طمنينى عليكى..

YaQeeN يقول...

اهلا بيك يا سفاح نورت المدونه كتير..والمندونه اتشرفت بالساده السفاحين..

ميرسى كتير على التهنئه..

YaQeeN يقول...

عبد الرحمــــــــــــــــن..
انت فييييييييين غطسان كده..مش بنشوفك الا فى السنه مره..
عقبالك ان شاء الله لما نفرح كلنا بالتخرج بتاعك وتبقى دكتور صيدلى اد الدنيا كلها..

YaQeeN يقول...

ليدى..
ميرسى كتير على كلامك الرقيق..
وشئ جميل انك تلاقى حد يكون عانى بنفس المعاناه بتاعتك ههههههههه..وشرب من جامعة المنصوره ودكاترتها الكرام..
قوليلى بقى انتى اداب ولا تربيه..


نورتينى قوى واتمنى متكونش اخر زياره..

YaQeeN يقول...

وداد..

منوره المدونه واتمنى مش تكون الاخيره باذن الله..
اكيد فى حاجات كتيره تشغل وقتنا..ممكن تكون موجوده بالفعل وممكن اللى نبتكرها احنا وتبقى مفيدخه لينا ولغيرنا..اكيد انا مش هفضل كده ههههههه..

وربنا يوفقك فى شغلك يارب وتكونى مبسوطه فيه وحاسه انك بتحققى حاجه بتحبيها..