CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الخميس، 1 مايو 2008

حاجه تضحك والله..


مين دول..ايه ده ومين ده كمان..لالالالالالالالا..
وده من ايه ان شاء الله..لا حول ولا قوه الا بالله..ربنا يشفى..
هههههههه ايه اللى انا بقوله ده.. مين ده ايه ودول مين اييييييييه؟..
اسكتى خالص الناس تفتكرك مجنونه..
يا اما الناس اللى فيها يا اما انا..


الناس جرى فيها إيه؟
يعنى علشان تتكلم مع شخص ما لازم ياخد عنك انطباع انك محدششش يجرؤ ويلعب بديله معاك..
ولإنك هتوريله العين الحمرا لو عمل حاجه..يقوم هو ياخد باله من تصرفاته ويمشى زى الألف..
طيب وليه من الأول..الطيب أحسن برده..
بجد والله أنا بستغرب جداً..ليه يعنى نعمل الأفلام دى كلها..علشان مينضحكش علينا..ومالها طبيعه الإنسان..الهادئ الحالم المحب للناس ..الطيب الخجول المتسامح..الكريم..
وتخيلوا ممكن يتغاضى عن كل هذا علشان مينضحكش عليه..
ليه الناس بتفهم الطبيعه غلط..؟
ليه بيستغلوا النقطه الكويسه دى فى الغلط..؟

يعنى بجد أنا بستعجب من الفئه الأخرى اللى هى كالآتى...........

(أنا محدش يقدر يلفت إنتباهى ده مين ده يا ماما..محدش بيعرف ياخد منى ريق حلو..أنا بروح المكان الفلانى وصرفت المبلغ الفلانى..تخيلى بكام..رخيص..ده المبلغ ده أنا بصرفه فى ثانيه..وأنا بعمل وبسوى
)..وهو ممكن يكون مش حاجه اساساً ..يتركنله فى جمب..

على أساس انه مش خايف على نفسه من الحاسدين والحاقدين وللا إيه مش فاهمه..
فى حاجات كتير كده مش فاهماها ..متخلفين دول وللا أنا اللى متخلفه علشان مستغربه..

هههههههههههههه حاجه والله تضحك ما تتنيل تسكت متتكلمش على نفسك كتير..محدش فايقلك أساساً
..
مؤكد محدش هيثق فى كلامك حتى لو إنت صادق..
لإن خلاص إنت اصبحت شخصيه كثيره الكلام عن نفسها..
كثيره الثرثره من وجهه نظرهم..
وممكن..تصبح بلا هويه..مجهول الشخصيه..
يا ما هنشوف والله..
ماله التواضع جميل جداً..فمن تواضع لله رفعه..

مش قادره أسمى الفئه دى من الناس إلا متخلفين وسامحونى بقى..
أصلهم الحقيقه بيضايقونى وأنا معرفش أكون متضايقه من حاجه ومتكلمش..
أرحمنى يارب..واهديهم علشان انا معنتش ناقصه..

يا ساتر يا رب..

3 التعليقات:

YaQeeN يقول...

ههههههههههه مضطره أكتب تعليق لنفسى وأقول..
برافو عليكى يا مداميدو..
ولا تزعلى..فى فئه متخلفه كده عاوزه تتضرب بالنار..
وأنا مش بجامل..والباقيه تأتى فى عالم المتخلفين..

Maha Shahen يقول...

فعلا برافو عليكى يا مياده
انا اعتقد ان الانسان لازم يتعامل بطبيعته فلو كان متكلف هيبقى دا كلامه ولا عتاب عليه
وان كان متواضع هيبان من كلامه
وفي نفس الوقت هيقدر في النهايه لو حد غلط فيه يرد عليه , اصل الطيبه مش شيء وحش في الانسان علشان نداريه ونتظاهر بشيء عكس طبيعتنا
كل انسان في المقام الاول طيب ولكن في منا بيحاولوا يتخفوا ورا اقنعه علشان الناس متستغلش نقاط الضعف اللي هتبقى في نظره بس للاسف ممكن يخسروا كتتير قوى لأنهم اخفوا اجمل جزء في شخصيتهم وظهروا اسوء ما فيها
تقبلى تحياتى واعجابى وبوست رائع وجميل

YaQeeN يقول...

الطبيعه يا نور هى دى اللى ربنا سبحانه وتعالى خلقنها بيها..وكمان عليها..
التخلى عن طبيعه الإنسان بالظبط زى مايكون حد بيتخلى عن مبادئه..
مبتختلفش كتير..

الطبيعه شئ جميل شئ حالم..حاجه لايمكن تتعوض ولو بتعديلات من فولاذ..

الحياه اللى احنا عايشين فيها جميلهع وطبيعه برده..
احنا كبشر اللى خليناها وحشه ومالها لون ولا طعم..
نقدر إحنا كبشر نتحكم فى طبيعتنا دى..
وربنا سبحانه وتعالى خلقنا كلنا خيرين..ومع ذلك إحنا اللى بنبدأ بالشر..

نورتى البوست يا نور..